„Zaprogramuj Smoka” - Zadanie konkursowe

smokSmok Wawelski jest od wieków związany z Krakowem, a tym samym i z Małopolską. Jest to jednak stwór dość wiekowy i ostatnio trochę się nudzi, dlatego zaprosiliśmy go do wspólnej zabawy w programowanie.

W dowolnym języku programowania (np.: Baltie, Scratch, Python, C++, Java, App Inventor, JavaScript lub podobne) napisz prostą grę edukacyjną, której przewodnikiem (lub bohaterem) będzie smok. Gra powinna być tematycznie związana z Małopolską, jako regionem lub miejscowością, w której mieszkasz.

Wymagania szczegółowe:

  1. Postać smoka (przewodnika lub bohatera gry) powinna być samodzielnie zaprojektowana.
  2. Tematyka gry ma dotyczyć Twojego regionu (małej ojczyzny) – np. zabytków, kultury, miejsc wartych odwiedzenia, historii, geografii, ciekawostek lub Małopolski jako regionu.
  3. Podstawowe wiadomości o regionie mogą być przekazywane zarówno w postaci informacyjnej (tekstowo lub głosowo), jak i w formie pytającej (zagadki, quizy).

  4. Rodzaj gry jest dowolny (np. quiz, układanka, zbieranie elementów w labiryncie, arkadówka, strzelanka, itp.) Liczy się pomysłowość, oryginalność i interaktywność oraz sposób zaprezentowania tematu (gra powinna być wciągająca ;) w myśl zasady „uczyć – bawiąc”).

  5. Gra nie może trwać w nieskończoność. Gracz powinien osiągnąć określony cel (np. zdobyć odpowiednią liczbę punktów, wykonać poprawnie wszystkie zadania) lub otrzymać komunikat o przegranej.
  6. Praca musi być oryginalna, stworzona na potrzeby konkursu (wcześniej niepublikowana), z zachowaniem praw autorskich (legalne źródła zdjęć, grafiki i muzyki).

Praca konkursowa powinna zawierać:

  • program w wersji źródłowej
  • metkę programu, czyli plik tekstowy zawierający:
    1. Dane autora (imię, nazwisko, nazwa i adres szkoły, klasa, opiekun).
    2. Wybrane środowisko/język programowania.
    3. Źródła (zdjęcia, informacje, grafika)
    4. Opcjonalnie - instrukcje dotyczące kompilacji lub uruchomienia programu (jeśli są konieczne).